Thursday, October 6, 2016

gold medalist

Salam alaik.
selepas kehilangan kad touhngo semalam (sudah redho)
ku mulakan hari dengan seribu harapan bahawa hari ini lebih baik drpd semalam.
minda kena positif kak!

kali ni event di klcc.together with madeena team
waktu pagi yang tenang dan tenteram berlalu dengan begitu indah sambil2 aku bergembira bersama teman2ku di sini.firasat dalam hatiku berkata hari ini adalah hari yg bermakna.(ayaaaatt..)

hari masih tenteram sehinggalah diumumkan oleh announcer ada ketibaan istimewa.
Hero katanya.hero?! hero apakah?! sejak aku lahir smpai skrg,satu persatu hero yg aku kenal aku shorlistedkan! dan yg shortlisted tuu tiga je - ultraman,powerpuff girl dengan barbie,,(err)
apa kejadahnya barbie termasuk skali.eyy,rasional lah dia menyinari zaman kanak2 aku dahulu kala di saat suka dan duka (ayyaattt lagii)

kiri kanan aku pusing carik kanak2,xjumpa! mana ada budak dtg jumble sale! mak2 adalaaaaa.
dan tiba saat anouncer umum ketibaan..perh dia announce yg dtg tuu hero malaya rupanyaa! gold medalist di paralympic games.wahh idola aku tuuuu! inspiration kot...mesti jumpa mesti jumpa.cerita dia nak tgok muka dorang nak ucap tahniah nak bagitau awak antara sebab diri saya bermotivasi!

aku rasa 1000 org dorang jumpa mesti akap ayat yang sama jek mcm aku.
its just that, bila aku kedepan utk tgok dorang secara dekat,aku xkeluarkan phone pun (terkesima mungkin) sbb aku nak fokus pada setiap ayat yang keluar dari mulut dorang.
tak ramai yang boleh jadi idola mcm mereka.bagi inspirasi dekat org ramai mcm dorang.tapi semua org boleh berusaha.sama jugak mcm dorang usaha sebelum dorang berjaya bagi inspirasi dekat ramai orang.

goosebump.(aku je paham ayat terabur aku tu)

Semoga aku sentiasa bermotivasi dan serapp semangat hero ni dlm diri aku. supaya aku boleh bagi inspirasi.Atleast untuk diri sendiri.sbb kita semua khalifah.

Dan moga kita semua jadi khalifah yang berguna buat ummah dan alam semesta.Amiin
Rabbi yassir wa la tuassir.

Iqlima

No comments:

Post a Comment